درباره وبلاگ


با یاد خدا و با سلام امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید. با معرفی این سایت به دیگران قدمی مثبت در جهت اطلاع رسانی و آموزش بردارید.


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Tecnology, Energy, Computer
فناوری، انرژی و کامپیوتر (TEC)
سه شنبه 28 تير 1390برچسب:, :: 8:17 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian

 


شرکت سامسونگ نت بوک جدیدی را با نام NC215 به جمع مدل های قبلی این شرکت در این کلاس افزوده است این مدل گذشته از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته حاضر در آن برای اولین بار در این کلاس از یک باتری خورشیدی در کنار باتری اصلی خود برای تامین انرژی دستگاه استفاده نموده است که بدین ترتیب یکی از مشکلات اصلی کاربران نت بوک ها یعنی نیاز مداوم به شارژ دستگاه کاملا مرتفع می شود.

NC215 علاوه بر این برای تضمین کیفیت و کارائی این مدل در حین استفاده از انرژی حورشیدی از صفحه نمایش ضد بازتابش با کیفیتی در ساختار این مدل بهره برده که در نور شدید روز نیز خوانائی خود را حفظ می کند. پنل های خورشیدی تعبیه شده در این دستگاه در صورت قرارگیری در نور مستقیم خورشید برای دو ساعت می توانند انرژی مورد نیاز این مدل را برای یک ساعت دیگر تامین کنند که بدین ترتیب این فناوری علاوه بر افزایش قابلیت جابجائی کاربران در سالم سازی محیط زیست و عدم استفاده از انرژی ناشی از سوخت های فسیلی نیز تاثیر بسزائی خواهد داشت؛ البته در کنار این پنل خورشیدی NC215 طبیعتا از یک باتری قدرتمند داخلی نیز استفاده می کند که با یک بار شارژ تا 14.5 ساعت به تامین انرژی این مدل خواهد پرداخت.

این باتری با فناوری شارز هوشمندانه سامسونگ می تواند تا 80 درصد ظرفیت خود را در طی 1000 بار انجام شارز مجدد حفظ نماید که این رقم 3 برابر نمونه های مشابه در دیگر برندها بوده و نیاز به تعویض باتری در یک پروسه طولانی مدت را بسیار کاهش داده و از این طریق نیز کمک شایانی به کاهش آلودگی محیط زیست و دور ریزی باتری های مستامل خواهد نمود. صفحه نمایش 10.1 اینچی حاضر در NC215 یکی از با کیفیت ترین نمونه ها در کلاس مدل های نت بوکی ست این صفحه نمایش LED که در طراحی آن از پوشش ضد بازتابش بدون اثر آینه ای استفاده شده در محیط آزاد و در نور روز نیز با تکیه بر روشنائی فوق العاده خود عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد روشنائی این صفحه نمایش برابر 300nit است که این رقم بطور متوسط 50 درصد بیشتر از صفحه نمایش های معمول دیگر مدل های این کلاس است.

در اطراف این صفحه نمایش از یک قاب بسیار باریک و ظریف استفاده شده که علاوه بر زیبائی فوق العاده حداقل تاثیر را بروی کاهش سایز صفحه نمایش بر جای می گذارد. اطلاعات دیگر در مورد این صفحه نمایش همچون وضوح و کنتراست آن در اطلاعات تکمیلی در مورد این مدل ارائه خواهند شد. صفحه کلید استفاده شده در این مدل یک نمونه با کلیدهای کاملا تفکیک شده موسوم به island-type keyboard است که علاوه بر ایجاد فیدبک و تفکیک فوق العاده در افزایش چشمگیر سرعت تایپ نیز تاثیر ویژه ای برجای می گذارد. ساختار پردازشی NC215 بر اساس نسل جدید پردازنده های دو هسته ای Intel Atom شکل گرفته که علاوه بر بالا بردن چشمگیر کیفیت و سرعت پاسخگوئی سیستم شرایط ایده آلی برای اجرای بازی ها و پشتیبانی کامل از اپلیکیشن هائی نظیر Adobe Flash در پخش با کیفیت استریم های آنلاین تحت شبکه همچون ویدئوهای سایت یوتیوب و مواردی از این دست را با پائین آوردن همزمان میزان مصرف باتری فراهم می آورد. از دیگر ویژگی های پیشرفته این مدل می بایست به سرعت بسیار بالای بوت سیستم عامل در زمانی بسیار کوتاه و در عرض چند ثانیه اشاره نمود که در اجرای آن از ترکیب گزینه های Sleep و Hibernation برای بهبود هرچه بییشتر زمان لودینگ سیستم عامل بدون از دست رفتن اطلاعات استفاده شده است.

پورت های USB این مدل در حالت Sleep نیز می توانند برای شارژ کردن دیگر گجت های منطبق همچون اسمارت فون ها بکار گرفته شوند که در این حالت حتی با تمام شدن باتری دستگاه نیز می توان از پنل های خورشیدی برای شارز کردن از طریق پورت های USB سود جست. وزن NC215 برابر 1.32 کیلوگرم است که برای یک نمونه 10.1 اینچی وزنی بسیار متعادل و مناسب در افزایش هرچه بیشتر قابلیت جابجائی آن محسوب می شود.

www.Esfahanian.info


شنبه 18 تير 1390برچسب:, :: 17:45 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian

 

شرکت تازه تأسيس ازلرون (eZelleron) اعلام كرد كه روش جديدي ابداع كرده كه به وسيله آن مي‌توان لپ‌تاپ‌ها را با گاز شارژ كرد!

 

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران، ساشا کوهن، مدير اين شرکت، اظهار كرد: در واقع اين لپ‌تاپ با نوعي باتري کار مي‌کند که با گاز شارژ مي‌شود، مانند اين است که شما نوعي باتري معمولي داشته باشيد که تا زماني که مخزن آن سالم باشد، خالي نمي‌شود؛ عمر اين کپسول گاز از باتري معمولي بيش‌تر است.

 

گازي که کوهن از آن صحبت مي‌کند، مخلوط گاز بوتان و پروپان است که دو گاز رايج موجود در کپسول‌هاي گاز پيکنيکي هستند.

 

اين مخلوط به يک تبديل‌کننده‌ وارد شده و آنجا با شکافت مولکول‌هاي بوتان و پروپان، گاز هيدروژن به‌وجود مي‌آيد. اين گاز در پيل سوختي که از لوله‌هاي کوچک و باريک سراميکي تشکيل شده‌، با اکسيژن واکنش نشان مي‌دهد و از اين طريق برق توليد مي‌شود.

 

به اين ترتيب قرار است کپسولي با ظرفيت 250 ميلي‌ليتر به بزرگي يک اسپري بدن، توانايي شارژ يک لپ‌تاپ را براي مدت يک روز داشته باشد و هنگامي که اين کپسول خالي مي‌شود، مي‌توان آن را با کپسولي جديد جايگزين کرد.

 

تاريخ ورود اين کالا براي سال 2013در نظر گرفته شده است

www.Esfahanian.info


قبل از سوار شدن به مترو خرید امروزتان را به موبایل تان اضافه می کنید

یک فروشگاه زنجیره ای مواد غذايی اروپایی به نام Tesco شعبه ای جالب برای عرضه محصولات خود در یک ايستگاه مترو در کره جنوبی بر پا کرده است. این شعبه نوعی سوپر مارکت مجازی است که در آن کالاها وجود خارجی ندارند.

 


کالاهای اين سوپر مارکت شامل عکس هایی هستند که به صورت پوستر هایی دیجیتالی بر دیوار ايستگاه مترو نصب شده است. مسافرانی که برای حمل و نقل عمومی مترو را انتخاب می کنند، می توانند تا زمان سوار شدن از اين سوپر مارکت مجازی خریداری کنند.

 


برای خريد کردن تنها کافی است که عکس کالای مورد نياز خود را انتخاب کنيد تا کد QR آن به کارت خريد شما اضافه شود. در پایان کد ها بر روی کارت خريد شما چک شده و تبدیل به یک سفارش آنلاین میشوند. سپس کالاهای خريداری شده شما تا پايان همان روز به درب منزل تحویل می شود.

 


برای خريد کردن از این سوپر مارکت مجازی نیاز به تبادل هيچ گونه پولی نیست. یک اپلیکیشن روی موبایل تمام کار را انجام میدهد و عملا پس از خريد هیچ کالايی به شما به صورت فیزیکی تحويل داده نمی شود.

 


بلکه ترتيبی داده می شود که سفارش شما از شارژ کارت خرید شما کسر شده و تا پایان روز کالاها به درب منزل تحویل داده شوند.

 


با وجود این سوپر مارکت مجازی ديگر نیاز نیست در طول روز به سوپر مارکت های حقیقی سر بزنید و کالاهای خريداری شده خود را تا پایان روز که به منزل بر میگردید با خود از این طرف به آن طرف حمل کنید. این شرکت با این ایده موفق شده که میزان سفارش های آنلاین اش را دو برابر کند.

آنها می گویند مردم کره جنوبی انسان هایی پرکار و سخت کوش هستند و به صرفه جویی در وقت شان اهمیت زیادی می دهند. برای همین به دنبال ایده ای می گشته اند که افراد زیادی نیاز به مراجعه به سوپرمارکت ها نداشته باشند و در رفت و آمد به سوی محل کار بتوانند خرید روزانه شان را هم انجام بدهند. و حالا این ایده موفق با استفبال شهروندان کره ای مواجه شده است.

www.Esfahanian.info


پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian

مرد باشید و راستش را بگویید ( منظورم آقایان هستند) . چند بار خودتان پیراهنتان را اتو کردید ؟ حالا چند بار لباس سوزاندین ؟ برای خود من که چند بار این اتفاق افتاده و از آن به بعد همیشه به اتوشویی مراجعه کردم و خودم را از این کار زنانه نجات دادم .

همانطور که از عنوان پست مشخص است این اتو با ۴٫۵ اینچ طول کار شما را راه می اندازد . البته اگر چند لباس برای اتو دارید سراغ این  مدل نروید چون آخر عاقبت خوبی در انتظار اتو نخواهد بود . اما برای یک پیراهن مناسب است . هرچند این اتو برای افرادی که لباسهای مجلسی می پوشند شاید گزینه مناسبی نباشد. مسلما یکی از دلایلی که اتو همه جا در دسترس نیست وزن زیاد و ابعاد بزرگ آن است.ضمنا هرچه صفحه فلزی اتو یزرگتر باشد نیاز به انرژی بیشتر برای گرم کردن آن می باشد . به نظر میاد توان مصرفی این اتو بسیار کمتر از اتوهای معمولی باشد.

با ۲۹ دلار صاحب این اتو می شوید و می توانید با خیال راحت به مسافرت بروید و از چین و چروک شدن لباس خود در داخل چمدان نگرانی نصیب شما نخواهد شد.

www.Esfahanian.info


صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب